تکنیک های تونینگ و تقویت موتور

تکنیک های تونینگ و تقویت موتور

آموزش تکنیک های تونینگ و تقویت موتور
تکنیک های تونینگ و تقویت موتور

تکنیک های تونینگ و تقویت موتور

آموزش تکنیک های تونینگ و تقویت موتور

توربو وسوپر چارجر

 یک نوع تربوچاج کردن ماشین شهری

توربو چارجر یا سوپرچارجر کردن یا به قول معروف(پرخورانی)در موتور های دیذل که تراکم زیادی دارند مثل۱۳ به ۱ وبیشتر تا ۲۵ به۱ امری طبیعی است ولی در موتور بنزینی که در حالت شهری تراکم آنها از ۸.۵ بالاتر نیست تعصیر بسیاری دارد پس در این قسمت با نهوه کار کرد آن آشنا می شید توربو چاجر نیروی چرخش توربین فشار خود را از توربین دیگری که در راه گاز های خروجی قرار دارد می گیرد و سوپر چارجر نیروی چرخش توربین  که خود انواع توربین است...((این دوتا بیشتر رواج داره)).. (توربین گریز مرکزی یا توربین مارپیچ) را از تریق تسمه ای که به پولی میلنگ وصل است می گیرد و  ورودی هوا را چارج می کند در سوپر شارج بر خلاف توربو چاج از اینتر کولر یا air colerخبری نیست که وضیفه خنک کاری هوا های ورودی را داشته باشه چون اصلآ  چارج ورودی در مجاورت  گرما ی شدید نیست 

کارهایی که اگر انجام بدید با چارج ورودی بهتر و  واماندگی کمتری بوخورد می کنید

۱.از منی فولد کوتاه برای رسیدن گاز های خروجی موتور به توربو چار جر استفاده کنید دور مینی فولد از پشمه شیشه ی نسوز  برای فرار نکردن گرمای مینی فولد (چون اگر حرارت کم بشه حجم گاز های خروجی هم کم میشه)  

۲.از لوله های زیاد زخیم نسبت به توربو خود برای ورود هوا به موتور استفاده نکنید و سعی کنید کوتاه ترین مسرو تارسیدن اینتر کولر و ورودی هوا به موتور انتخاب کنید

۳.از یک شیر تخلهی یا وست گاست مرقوب استفاده کنید واز شلنگ هایی که در ساختار انها از نوعی نخ استفاده شده برای وست گاست استفاده کنید

برای آسنایی بیشتر از کار کرد تئوری از این عکس ها استفاده می کنم

واینهم از درون توربو وتلورانس توربین و هوزینگ