تکنیک های تونینگ و تقویت موتور

تکنیک های تونینگ و تقویت موتور

آموزش تکنیک های تونینگ و تقویت موتور
تکنیک های تونینگ و تقویت موتور

تکنیک های تونینگ و تقویت موتور

آموزش تکنیک های تونینگ و تقویت موتور

میل بادامک مولد قدرت چهار زمانه

تئوری میل بادامک یا کم شافت این قسمت از هر موتور چهار زمانه را قسمت اصلی یا مغز موتور می نامند که اگر به سازوکار آن دقت کنیم وبفهمیم که موتوری که قرار است تقویت کنید برای چه کاری استفاده می شود (درگ. شهری. مسابقه استقامت) از این رو روی کار کرد میل سوپاپ خود تغییراتی بدهیم که البته دست خوشه زحمت و وقت زیادی نیز هست وچون دستگاهی برای سنجش قدرت موتور تقویت شده خود نداریم به همین دو نوع تغییر در میل سوپاپ تازه با تغییرات ناچیز میزنیم

راه اول ــــ افزایش خیز سوپاپ از تریق میل بادامک یا اسبک ها البته همیشه محاسبه تلورانس سوپاپ را با با پیستون باید مد نزر باشد مخصوصآ زمانی که پیستون وشاتون ها از آلیاژ آلمینیوم باشد که در هنگام گرم شدن از فلزات دیگر مثل چودن وغیره بیشتر منبسط می شوند برای این کار میتوان تغیری در طول تکیه گای اسبک ها واله کلگی ان داد یا از میل سوپاپ خام خود مقدار کمتری از سطح کوهان ان نسبط به میل سوپاپ استاندارد براده بر داری کنید البته که هر قسمت خود جای بحث بسیار دارد ولی من قصد آشنایی دوستان رو دارم نه درس عملی این کارها .

راه دوم ــــ افزایش زمان اشتراک هردو سوپاپ است که این خود در موتور های غیر توربو شاژ انجام میشود در موتور های توربو شاژ برای از دست ندادن شارژ ورودی این زمان را کم تر از می لسوپاپ استاندارد می گیرند این کار را با اریض تر کردن کوهان با دامک ها می کنند در این کا کرم روی میل بادامک را می تراشند انرا جوش چدن می دهند ومی تراشند یا یک میل بادامک خام را به شکلی که می خواهند تراش می دهند  توضیحات تصویری برای اشناییالبته قسمت اصلی این فصل مونده؟!<<<<<....

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد